Sunday, January 20, 2008

Palt med messmörssås

Detta har utvecklats till en riktigt kulinarisk helg. Inte nog med det! Jag har nära nog levt upp till denna blogga anspråksfulla titel i det att jag ikväll fått äta pitepalt med messmörssås!!
Vi var bjudna på middag hos en bekanting som bor i ett kollektivboende på Söder. Ett boende för seniorer (i detta fall över 40) som verkar trevligt. I köket kunde vi lätt och ledigt forma till åttio, härligt knubbiga och fläskfyllda paltar, som vi sedan delade med övriga inbjudna gäster. Detta trots att degen, gjord på kornmjöl samt kokt och rå potatis, var tämligen lös.


Messmörssås då? Ja, jag äter allt, men en sak har jag svårt för och det är messmör. Skall jag vara ärlig så blev det inte bättre av att formas om till sås. Kanske skulle jag försökt få till marsipansås i stället.

No comments: